🚩עדכוניישן 🚩 והתייעצותיישן 🚩

ארוך ארוך, אז תכיני ☕ ובואי לקרוא בנחת
אהלן,
לפעמים לוקח זמן בישול עד שמתגבש הכיוון, ואני תמיד קצת מופתעת כשזה קורה בסוף...
מתישהו במהלך החגים ישבתי עם מנהלת המתנ״ס לחשוב לאור הכניסה של מיכל קופר לתפקיד מנהלת פורום העסקים, לאן להתכוונן הלאה, מה יהיה כפילות ולאן להפנות את המשאבים.
אחר כך נפגשתי גם עם Merav Harel לתחילת מחשבה על המפגש הבא, שיהיה במערב בנימין, וגם שם היו רעיונות ותובנות. ועכשיו אני רוצה לחלוק איתכן את המחשבות, ואם יש לכן פידבק - אשמח לשמוע. (תמיד, אגב) 

אז המחשבות:

📢 המלצות רכזים

זה קצת עבודה מאחורי הקלעים, אז אולי אתן פחות מודעות לזה, אבל הצורך שעלה מהשטח להגיע לרכזות קהילה הוליד מוצר די מוצלח שרץ כבר שנה: קובץ שאוסף את ההמלצות של רכזות הקהילה מקבוצת הווצאפ שלהן במקום אחד, עם הדגשה של ספקים תושבי בנימין ואפשרות לפרסום לספקים מקומיים.
בסוף השנה אספנו את כל הקבצים של השנה, מיינו לקטגוריות והוצאנו כחוברת מודפסת עם לא פחות מ70 עמודים! שמופצת לרכזות הקהילה ולמחלקות המתנ״ס.

אז המחשבה לגבי הפרויקט הזה:
* את החוברת הוצאנו ללא הפרסומים מכמה סיבות - עם הפרסומים החוברת הגיע למעל 110 עמודים, מה שמייקר את ההפקה, ובמהלך השנה לא גבינו תשלום על הפרסום, אז לא היה תקציב. כמו כן - כיוון שהעבודה היתה מול הקבוצה פה / רשימת התפוצה של למענך, יתכן שזה לא ככ הוגן לתת רק לחלק מהעסקים לפרסם. אז מפאת קוצר הזמן - הוחלט לצערי להוציא את החוברת המודפסת ללא פרסומים (ובמקביך חוברת דיגיטלית םע הפרסומים). מסקנה: בפרסומים הבאים כן ייגבה סכום סמלי על מנת שהפרסום יוכל להופיע בחוברת המודפסת ולא רק בקובץ הדיגיטלי.
* פרויקט מוצלח כדאי להעתיק! מה היה לנו פה: המלצות של בעלי תפקידים על ספקים שהם מכירים (תוך הדגשה של מי ספק בבנימין) + אפשרות לספקים מקומיים לפרסם. יש עוד קהלים של בעלי תפקידים עם כל מיני צרכים. אז למה לא להרחיב את הרעיון הזה גם אליהם? מזכירויות, מועצה, בתי ספר, מוסדות ציבור שבמרחב - למפות צרכים, ולייצר חיבור לעסקים המקומיים. אז זה משהו שאנסה לקדם השנה.

📢 מפגשי נשים עסקיות

בשנה שעברה ההתמקדות היתה בלהדליק את השטח על יצירת קבוצות מקומיות. בחלק מהמקומות זה תפס יפה מאוד, ובחלק פחות, בחלק יש קבוצות שמונחות ע״י אשת מקצוע, ובחלק לבד.
הדחיפה שלנו היתה לכיוון קהילתי - לצאת מהלבד. שזה מגניב, אבל לאורך זמן, מסתבר שזה לא ממש מספיק, והשאלה מה עוד צריך. ידע? פורמט? מה בעצם מחפשים ומה יכול לעזור. עכשיו זה זמן טוב לשאול שאלות ולהחיות קבוצות.

ואז ברמה מעל זה - מפגשים כלל בנימיניים, כל פעם באיזור אחר, לאפשר מפגש יותר רחב, ולהביא תועלת.

אז שאלת השאלות היא בעצם התועלת. כי בסוף את קמה בבוקר ויש לך עבודה, ואת צריכה תשובה טובה לשאלה: ״למה שאני אבוא?״

בדרך כלל התשובות שנותנים הן ידע או נטוורקינג, ואני חושבת שבשלב זה, זה נחמד מאוד, אבל לא מדוייק:
* תוכן / הדרכות / הרצאות - זה דברים שמי מחפשת גם מוצאת. יש המון בשוק, וזה כיף לפתוח את הראש מידי פעם בתוכן עסקי או השראתי, אבל בשביל עבודה משמעותית הרצאה זה לא מספיק. מי שרצינית הולכת לקורס, או לוקחת ייעוץ. משהו תהליכי שמותאם לעסק שלה. וחוץ מזה, אם פורום העסקים יארגן כנסים גדולים, אז סביר להניח שאלה דברים שנקבל שם.
* נטוורקינג - זה שיטת שיווק אחת מרבות. יש עסקים שהיא עובדת בשבילם וממש מייצרת הכנסה (במיוחד בקבוצות עם החוקים הנוקשים), ויש כאלה שפחות. הרבה פעמים זה כיף, וחברתי, ומעלה אנרגיה, שזו מטרה בפני עצמה. אבל בסדר העדיפויות בעסק לא תמיד זה בראש.

אז הן הקבוצות המקומיות והן המפגשים העל-איזוריים צריכים לתת מענה אמיתי וקונקרטי, שמביא תועלת לעסק, וכתופעת לוואי סופר מבורכת - מייצר ומחזק קהילה.

המחשבות הנוכחיות שלי הן שאת הקבוצות המקומיות כדאי לכוון לפורמט של מפגשי עבודה ממש. לכולנו יש בנוסף לעבודה השוטפת, משימות של ניהול ופיתוח. וכשאת בעסק קטן לבד בסלון (אני בכל אופן 😉) יכול להיות ממש מועיל לעשות חלק מהמשימות בחברותא. הקבוצה של Svietka Rivilis עבדה בכיוון כזה בשנה שעברה - כל אחת עם המשימות שלה, אבל ביחד, אפשר להשתמש בקבוצה כמקום של התחייבות, התיעצות, נקודות מבט נוספות, תרגול משותף של ידע מהרצאה/הדרכה ששמעתן ועוד ועוד. אם אתן רוצות לשמוע יותר וזה מדליק אתכן דברו איתי. מבחינת למענך, אין מעורבות בניהול הקבוצה, אבל כן יש ווצאפ של ראשי קבוצות וניסיון לתת תמיכה לדבר הזה.

ומבחינת מפגשי למענך העל איזורי - אני משקיעה מחשבה איך בסופו של מפגש כל מי שתצא תגיד לעצמה שהיה שווה לה להפסיד בוקר עבודה, כי היא יצאה עם משהו מוחשי. זה יכול להיות:
- חשיפה טובה שלה ללקוחות פוטנציאליים / קולגות פוטנציאליים / קשרים בהעברת מסרים ביישובים אחרים / קשרים שיכולים לייעץ או לקדם / שגרירים פוטנציאליים
- היכרות עם המערכת (מירב הציעה להביא בעלי תפקידים למפגשים, שאשכרה יהיה אפשר לדבר ולהכיר)
- סדנא אמיתית עם תוצר (למשל - וידאו, צילום תדמית, רעיונותיכן יתקבלו בברכה)
וכל הדברים האלה צריכים איכשהו למצוא פורמט שעובד ומצליח לענות על הצורך.

בתנור - מפגש במערב בנימין בסוף נובמבר

📢 קבוצת הפייסבוק

עברה עליות ומורדות, תקופות שניסיתי לעורר יותר דיונים, קשרים ופינות ותקופות שהיא נותרה כמקום בעיקר לעדכונים ממני ושאר הזמן נימנמה. בקיץ פתחתי אותה לפרסומים ונראה לי שזה בגבולות הסביר, אם כי אני צריכה לעשות טיפה ניפוי, יש פה כמה שמפרסמים סתם גנרי (ולדעתי גם לא מועיל בכלל) ולא בטוחה שהן אפילו מבנימין..
כל הזמן יש לי סעיף במשימות לתכנן גאנט דיונים, ולעשות את הקבוצה מקום משמעותי. זה השקעה של המון זמן (אבל המון! תעריכו קבוצות שמטופלות היטב), אז כל פעם זה נדחה.
בכל אופן - ההנחיה של יעל היתה לרדת מזה כרגע, ולהשקיע מאמץ בשני הסעיפים הקודמים ששיתפתי אתכן. אולי בהמשך הדרך, כשהקהילה תתחזק במפגשים הפיזיים, הטיפול בקבוצה בצורה יותר מקצועית יחזור כמטרה, אבל לא כרגע.
מצד אחד אני שמחה על ההנחיה הזאת, כי הסעיף של לטפל בקבוצה עובר איתי מרשימה לרשימה וכל הזמן יושב לי כמשהו שאני לא עושה טוב. מצד שני קצת חבל לי, כי נראה לי שכן יש פה פוטנציאל למשהו.
ואז חשבתי להציע לכן ולראות - אם יש מישהי או אפילו יותר טוב מישהן, שהיה יכול לעניין אותה/ן לתפוס פה פיקוד, אולי אפשר לחשוב ביחד, ושאתן סמכויות לקולות רעננים מהשטח. מעניין? דברו איתי.

שרדתן עד פה? פרס ישראללללללל!!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה