פגישה עם מט״י / לשכת המסחר אריאל



בשבוע שעבר נפגשנו Merav Harel ואני לכמה פגישות גישוש עם גופים שפועלים בסביבה - מט״י ש״י ולשכת המסחר באריאל.
יש כמה וכמה גופים שפועלים במרחב לקידום עסקים, וזה מעניין לבדוק מה כל אחד עושה, איזה תועלת מציעים, איזה שת״פ אפשרי, וגם - איזשהו סוג של חלוקת תפקידים, כי אם כולם עושים הכל זה קצת בזבוז אנרגיה. 
אז דבר ראשון להכיר (ולפי שיטת ה50 כוסות קפה - בכל מקרה תצמח תועלת), ואז לחשוב איזה שילובים אפשריים.

מט״י ש״י

עמותה שאחראית על אריאל, שומרון, בנימין בקעת הירדן ומגילות. יש להם קבוצות, ווצאפ, הדרכות, ירידים שהם מארגנים, ואתר.
נפגשנו עם גילה, שסיפרה על כל מיני רעיונות ויוזמות שרוצים לקדם - למשל מפגש מטייל, יריד קבוע בשער בנימין, ועל רעיונות שפעלו במועצות אחרות - כל מיני פורמטים של מפגשים במגילות ושומרון, כתבות בנושא עסקים בעיתון המקומי, ועוד.
המחשבה היתה איזה שת״פ ניתן לקדם איתם לנושא הקבוצות, וגילה הסבירה שהיא יכולה להביא מרצים בנושאים שונים, וגם לארגן לפי הביקוש סדנאות וקורסים שיגיעו עד ליישוב, גם לכמויות משתתפות קטנות. למשל סדנת אקסל, סדנת גרפיקה ללא גרפיקאים, שיווק ברשתות חברתיות ועוד. בגדול הם שם עם המון רצון, ואם יש 5-15 מעוניינים - יהי קורס (או סדנא). 
בנושא האתר של מט״י - https://shopil.co.il - יש שם אינדקס עסקים חינמי - אתן יכולות להכניס את העסק שלכן. יש גם לוח דרושים. וכשיהיו רשומים מספיק אנשים, הם יעשו קמפיין פרסום לאתר הזה שיזמין תושבים להשתמש בו כמנוע חיפוש לספקים שהם מחפשים.
כיוון שישבנו 3 נשים עם מוטיבציה, עפנו עם כל מיני מחשבות - למשל לשדרג את האתר מתנות שבניתי ולהכניס לתוכו עוד מתנות לאירועים נוספים חוץ מפסח וראש השנה שנמצאים שם, הרצאות, סדנאות, אירועים. למשל - מחשבות על מהות הקבוצות, ועל איך לערב עוד אנשים בתועלת של הקבוצה, אז יש מחשבה על להרים אירוע יישובי לאנשי עסקים מקומיים שיכירו אחד את השני, או יריד כזה שיפנה לכלל הקהילה ויציג את העסקים. יש על מה לחשוב ומה לעשות...

לשכת המסחר באריאל

הפגישה השניה (ונטולת הסלפי) היתה עם אבי וקולין מלשכת המסחר באריאל. https://jschamber.org.il/
התפיסה שלהם היא לקדם צמיחה כלכלית באיזור, ושהפריפריה היא אמנם חיסרון בכל מיני מובנים אבל יכולה להיות גם יתרון. הם פועלים לכל מיני כיוונים שלא כולם מעניינים בהכרח את בעלי העסקים הקטנים, אבל חלק כן:
יש להם מועדון עסקים בשם FACE, קבוצות נטוורקינג מוסדרות שפועלות בארץ, קבוצה ראשונה נפתחה באריאל והם רוצים לפתוח קבוצות נוספות בבנימין. פעילות המועדון הינה בתשלום ובהתחייבות, ומקנה חברות בלשכת המסחר, וחיבור למרכז היזמות באריאל ולאוניברסיטת אריאל, גופים איתם הם עובדים בשיתוף. אמור בהמשך להיוולד כרטיס חבר עם הטבות וכל מיני, כנסים, גישה למכרזים ממשלתיים ובינלאומיים וכו׳.
אם השתתפות בקבוצות פורטת על צורך עיקרי בשייכות (נטוורקינג, לצאת מהלבד ולפגוש עוד עסקים), ובפיתוח עסקי (למידה בהתמודדות והדרכה), אז נראה שהקבוצות שלהם נותנות גם וגם - לפי המבנה הקלאסי של קבוצות נטוורקינג: הצגה עצמית, מצגת מורחבת, הדרכה וסטטיסטיקת הפניות - והדגש הוא על עניין הנטוורקינג וההפניות שהוכיח את עצמו כיעיל בכל מיני ארגונים. אז אם זה מה שאתן מחפשות, בדקו את הקבוצה הקיימת באריאל, ואם מעניין אתכן קבוצה כזאת בבנימין, תגידו ואשמח להעביר את המידע הלאה.
אני באמת תוהה מה התפקיד של כל גוף ומי עונה על איזה צורך. 
נדמה לי שקודם כל צריך להבין מה הרצון בשטח ואז לחפש את הפתרון המתאים ביותר. 
מעניין אותי לשמוע איפה אתן על הציר של צורך בשייכות ופיתוח עסקי, ומה החיפוש שלכן:
שנביא לפה קורסים? כנסים? הדרכות? (פיתוח עסקי)
מפגשי קהילה כמו שהתחלנו לעשות השנה שמוכוונים מפגש משמעותי בין העסקיות? (שייכות)
מפגשי נטוורקינג קלאסיים של הפניות וכאלה? (אם כן - אפשר לבדוק עוד אפשרויות של כל מיני גופים שפועלים בארץ וישמחו לפתוח)
מפגשי קבוצות מקומיים כמו הקבוצה של מירב במערב בנימין שמשלבת בין הדברים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה