״למענך בשטח״ פגישה ביישוב אדם ב6.9




נפגשנו הבוקר באדם 8 מתוך 35 הנשים שבקבוצת הווצאפ העסקית שלהן, לשיחת היכרות ומחשבה על פתיחת קבוצה.

היו: שרית גורדון - מטפלת nlp ודמיון מודרך, אסתר ישראל - אמנית יודאיקה עם חוגי יצירה ייחודיים לילדים, גלית גולן - תיק גג בגאז׳ נייד לרכב, ליאורה תורג׳מן - מוצרים טבעיים, אסנת הררי - אמנית איפור, שבדרך לפתוח גם קבוצות ירידה במשקל, אדוה דוויק - אפיה עוגות מעוצבות ומתוקים, מירב לרנר - עיצוב תכשיטים, חנה אסיף - קוסמטיקאית פרא-רפואית.

שמענו מכולן מה הן עושות, והתפתחה שיחה ערה. בין לבין אפשר היה להבין יותר מה קורה באדם מבחינת הקהילה - זה יישוב מעורב ענק של 1500 משפחות, עם כמה תתי קהילות שדי נפרדות ולא מתערבבות (עד כדי שתי רכזות קהילה לאוכלוסיות השונות) - דתיים לאומיים, חילונים וחרדים.
(בכוכבית אספר שכמי שבאה מכפר אדומים שעושה פליק פלאקים כדי שהיישוב המעורב אכן יהיה קהילה אחת ולא יתפצל, זה היה קצת מצער לשמוע, אבל באמת כל מקום עם האופי שלו.)

בהמשך סיפרתי על למענך והרצון של המתנ״ס לתת מענה לנשים עם עסקים. סיפרתי על הראיונות עם בעלי תפקידים, על השתלמות ספקים מקומיים לרכזות קהילה, על פורום העסקים שמתחיל לזוז במועצה, ובהרחבה על הקבוצות המקומיות של נשים עסקיות שאנחנו מעודדים להקים. 

דיברנו מה יכולות להיות מטרות של קבוצה כזאת (יציאה מהלבד, תמיכה הדדית, שיתופי פעולה, יוזמות שיווק מקומיות משותפות, למידה משותפת, נטוורקינג והפניות), על הפורמטים השונים (מפגש מובנה, מפגש זורם, מפגשי שלישיות בין המפגשים, מפגשי צוות להנעת פרויקטים בין המפגשים, עבודה בחלל משותף, קבוצת ווצאפ), התכנים שיכולים להיות (היכרות, סדנא, במת מיקוד, הדרכה, הסתייעות במט״י או מעוף וכו), ועל הגמישות שבלהבין מה נכון לקבוצה ספציפית ופשוט לעשות את זה, ולתקן כשזה פחות עובד.

דיברנו שמומלץ שיהיה צוות מנהל, שמרים את המפגשים, עלתה השאלה אם אפשרי ונכון להשתתף במפגשים של קבוצות אחרות, וזה בהחלט דבר ששווה לבדוק. 

נושאים שעלו ואני חושבת שאולי יש מה לחשוב ולפתח אותם בהמשך -
- נושא הכשרות והרישוי לעסקי מזון קטנים, מה אפשר לעזור
- איך ואיפה אפשר לפרסם הצעות מיוחדות לעובדי מועצה, או קהלים מרוכזים נוספים.
- לרכז נושאים של מפגשים ופרויקטים בקבוצות השונות, כדי לתת רעיונות אחת לשניה.

כמו תמיד, זה כיף להפגש, ולראות כמה פוטנציאל של עזרה הדדית, של סיעור מוחות ושל אנרגיה מעולה, יש במפגשים האלה.

נשות אדם היקרות שהיו בפגישה (וגם שלא ואולי רוצות להצטרף), מוזמנות לשתף פה בתגובות דפים עסקיים, או סתם לספר מי אתם ומה עושות.

מקווה שבאמת תרימו קבוצה! אני פה לסיוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה