סיכום פגישה פורום עסקים 24.5.2017

טוב, הבטחתי סיכום פגישה של פורום העסקים בנימין מלפני שבועות, אז יאללה.
הפגישה שנדחתה כמה וכמה פעמים התקיימה בהרכב חלקי, ובכל זאת היה מעניין.
גילה ממט״י סיפרה שבקרוב יסיימו שדרוג לאתר מדריך העסקים שלהם שכבר מכיל הרבה עסקים מבנימין, שומרון, בקעה ומגילות. (אתן שם? זה חינם, אז תציצו http://www.shopil.co.il). סיפרה שהם מריצים פרויקט יזמות לנוער ב-5 יישוביים. ומרימים כל מיני קורסים. הפעילות שלהם מקבילה לזו של מעוף אבל הם לא תופסים אחד את השני כמתחרה אלא כקולגה ומשתפים פעולה.
בהקשר הזה דיברנו על הצורך במאגר עסקים מסודר, מעודכן וניתן לפילוח. האם האתר של מט״י זו התשובה? האם האתר של המועצה?(שגם שם יש מדריך עסקים, אתן שם? זה חינם אז תציצו http://www.binyamin.org.il/business), ועל הצורך באתר שיאסוף באופן מסודר את כל מודעות הדרושים בכל היישובים.
רבקה הירש ואני הצגנו כל אחת את הפעילות שלה, ונרשמנו לוועדת קשרי חוץ ושיווק (או משהו כזה), הוועדה היחידה שרלוונטית לדעתי לעסקים קטנים. מסתמן שהפעילות המעשית של הפורום מתקיימת בוועדות, והפורום נותן לוועדה את הסמכות וההחלטה. אז נכנס פגישה ונעדכן.
אלי ממעוף הזכיר את האפשרויות שמעוף מציעה ישירות מול העסקים: ייעוץ פרטני, ליווי למימון, קורסים. דיבר על חוסר המודעות של בעלי העסקים לשירות ולזכאות - יש שם השתתפות של 60-90% ממחיר השירות. כמו כן, פרויקט מסחר מקוון של משרד הכלכלה עדיין מוצע לקהל, אם כי באיזשהו שלב יהפוך להיות רק לאזורי עדיפות א׳, שכנראה זה לא בנימין. www.maof.co.il
רונן (יו״ר הפורום) סיפר על ישיבה עם גזבר המועצה והחל״פ לגבי ארנונה באזורי תעשיה. ועל ישיבה עם מהנדס המועצה לשיפור תשתיות באזה״ת. (הוא פירט הרבה יותר, וזה מאוד מעניין אבל זה פחות רלוונטי לעסקים קטנים, אז אני לא מרחיבה).
מנחם (בעלים של תורג׳מן מוצרי מזון) סיפר שרכשו שני מפעלי מזון שימוקמו בשילה ובנוה צוף, ולשניהם יהיה צורך בכוח אדם גם לעבודה כפועלים וגם למינהלה ופקידות.
הציגו את עצמם גם שוקי (הפסגה ניקוי יבש), דוד (מינהלת איזורי תעשיה), שרה שראל (עוזרת של אבי רואה), ושושי צוברי (רישוי עסקים מועצה).
בנוסף על חברי הפורום ועדכונים, הגיעו לפגישה גם שני גורמים לתת פרזנטציה ולחשוב על שת״פ:
דורית המאירי מעמותת הותיקים, וטלי יצחק מרכזת פרויקט קהילה תומכת, הציגו תמונת מצב כללית לגבי התבגרות האוכלוסיה וקהל היעד שלהן, והציגו את פרויקט ״קהילה תומכת״ שמתחילים להרים עכשיו ביישובים. הפרויקט בא לתת מענה לאוכלוסיה מתבגרת שבחרו לא לעבור לדיור מוגן, אך כן יש להם צורך בסיוע. הרעיון הוא שהם יעשו מנוי (מסובסד ע״י משרד הרווחה, עלות של 135 ש״ח לחודש), וסל השירותים של המנוי יכלול: מענה טלפוני של שירותי רפואה, שירות רופא, לחצן מצוקה, אמבולנס מסובסד, שירות תיקונים קטנים (החלפת נורה וכאלה) שיודע להפנות למקצוענים לפי הצורך (אינסטלטור, קבלן). רוצים להוסיף לשירות שירותי טיפוח - קוסמטיקה / תספורת / פדיקור / מניקור.
אם משהו רלוונטי לכן, צורת הפניה המועדפת היא לאימייל Tavatikim@gmail.com או לווצאפ 050-5568800
שלומית מלב בנימין היתה המציגה השניה. לב בנימין מטפלת ב200 משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים מגילאי חצי שנה ועד לבוגרים מעל גיל 20 עם דיור מוגן, עם צוות של 5, 6 בנות שירות והמוןןןן מתנדבים 100-200 בני נוער שמגיעים בתדירויות משתנות למבנה החדש והגדול שלהם בעפרה. אעלה עליהם פוסט נפרד בדף של למענך, היא הראתה לנו סרטון מרגש ממש. בהקשר העסקי כמה דברים:
- יש להם חדר במבנה שמיועד לתעשיה, והם מחפשים עסקים שרלוונטי להם להשתמש בהם כמפעל.
- מחפשים תעסוקה נתמכת בתוך מפעלים, בתוך קהילות (למשל בצוות תחזוקה) כשהם מספקים תמיכה לעובד בעל המוגבלות הפיזית או הנפשית.
- מחפשים משרות שניתן להנגיש לבעלי צרכים מיוחדים, שוב, הם יתנו ליווי לכל התהליך.
- עזרה בחסויות לקייטנות הקיץ שלהם
אם משהו עולה לכן, אפשר לפנות אליהם באימיל lev_bin@netvision.net.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה