פגישת הכרות עם פורום עסקים

זוכרות את כנס פורום העסקים בנימין מלפני חודשיים? היום נפגשתי עם מובילי הפורום (יושב ראש פורום העסקים בנימין - רונן כהן צמח, עוזרת ראש המועצה לפרויקטים - שרה שראל, ומנהלת המחלקה לקידום ורישוי עסקים - שושי צוברי) להתעדכנות הדדית ומחשבות על שת״פ. 
הפורום הוקם ביוזמה של שושי, לחיבור בין העסקים והמועצה, ובין העסקים בינם לבין עצמם לקידום נושאים שונים, ויש בו 15 חברים. יש 3 וועדות שמייצגות 3 תחומי עיסוק שונים של הפורום:
- ועדת תעסוקה וקהילה: עסקים צריכים עובדים, ותושבים מחפשים עבודה (כולל אוכלוסיות שצריכות תשומת לב מיוחדת כמו עולים, רווחה וכד׳, אבל לא רק, חלק מהעבודות קבועות, חלק זמניות בעונות לחץ). איך מייצרים את החיבור? אולי דרך תפקיד של רכז תעסוקה במועצה? דרכים אחרות?. העסקים יושבים בתוך הקהילות, ויש גם מה לעשות בחיבור הזה.
- קשרי ממשל ורגולציה: כל נושאי תשתיות, תחבורה, תשלומי ארנונה, וכו׳. מה עושים כדי לעודד עסקים בבנימין מהבחינה הזאת, איך אפשר להקל בירוקרטיות מסורבלות ועוד.
- שיווק וקשרי חוץ: כל נושאי היח״צ, פרסום, קשרי לקוחות וחיבורים למט״י ומעוף.
הצגתי לפורום את הזווית של למענך, נשים עצמאיות ביישובים, בדר״כ לבד מהבית, שמתמודדות עם מציאות דומה ביישובים השונים. את הרצון של למענך להיות קהילה מחברת, קבוצת קשר ותמיכה משותפת.
את העבודה שקורית בקבוצות, גם מזווית של למידה וגם של העצמה, תמיכה ודרבון הדדי ויציאה מהבדידות למקום שמניע אותך ונותן שייכות.
המחשבה היא שבצד של למענך נעודד את הקבוצות המקומיות, ונעשה מפגשים במקומות בהם אין קבוצות, ניזום פרויקטים עם המתנ״ס. ומהצד של הפורום נשתלב בפעילויות שהם מציעים (מתוכננים 3 אירועים בהמשך השנה עם הרצאות שוות ונטוורקינג), ונביא את הקול שלנו לפעילות ולחשיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה