יום החשיפה לרכזות קהילה - סיכום

ב24.10 התקיים אירוע שיא שנתי של למענך ומחלקת תרבות במתנ״ס בנימין: יום חשיפה לספקים מקומיים לרכזות קהילה.
המטרה העיקרית של האירוע היתה להניח על השולחן כמטרה מוצהרת שימוש בספקים מקומיים, להראות שיש כוחות מקומיים איכותיים ומגוונים, ולחלוק את התפיסה שחיזוק העסקים המקומיים הוא חלק בלתי נפרד מחיזוק הקהילה; יש חפיפה מלאה של האינטרסים בין העסקים תושבי בנימין, ובין בעלי התפקידים בכלל ורכזות הקהילה והתרבות ביישובים בפרט.
היינו שם 70 דוכנים, 6 מציגים בted, וכ-80 מוזמנים - רכזות קהילה שלנו, נציגי מתנ״ס, מועצה ומועצות אחרות, וכולם יצאו עם תיקים מלאי פליירים והחוברת שהכנו. 
בסוף היום קיימנו דיון עם הרכזות, וחשבנו על דרכים שיהיו מועילות בקשר בינן לבין הספקים. היה חשוב להבין את הדברים גם מהצד שלהן כדי לבנות פתרונות שבאמת יביאו תוצאות טובות לכולם. הדיון היה ברצון ובשיתוף פעולה והעלה כמה כיוונים טובים שיהיה להם המשך בעשייה בשטח.
התגובות מהרכזות ושאר המוזמנים היו מצוינות, כולם נהנו מהאוירה הטובה והיתה הרגשה של התגייסות לעניין.
תודה לכל המשתתפים שעשו את היום הזה מוצלח כל כך!
 תודה למיכל גלעדי על התמונות, ולחוות עמק איילון על האירוח, ושיהיה לכולנו בהצלחה!


השיחה עם רכזות הקהילה

בסוף יום החשיפה ישבנו עם רכזות הקהילה, על מנת לפענח מה הדרך המועילה ביותר להציע להן מידע, מה יעזור להן לבחור יותר בספקים מקומיים ובכלל. בין היתר הן התבקשו לרשום שמות של ספקים מקומיים מומלצים, והרשימות שלהן הזו נאספו לקובץ עם 150 ספקים מקומיים שיופץ אל כולן. 

סיכום השיחה:

  • אין שום התנגדות מצד הרכזות לעבוד עם ספקים מקומיים, להיפך, זה יותר נוח.
  • החסמים: חוסר היכרות של הרכזת, חוסר היכרות של הקהל (גם ככה קשה להוציא אנשים מהבית, ולשווק שם לא מוגר זה קשה יותר), לפעמים חוסר בשלות של השירות/תוכן. לפעמים כבר יש לי מישהו קבוע ומוכר ואין לי סיבה לזוז.
  • הגורמים המרכזיים שיגרמו לעבוד עם ספק: איכות, מחיר, המלצה.
  • בגלל עומס העבודה יש קושי לקבל הצעות באימייל, זה נופל בין הכסאות ולא מוצאים, ובטלפון זה עוד יותר מעצבן. אז איך להעביר מידע?

רעיונות:

  1. אולי למישהו שעוד לא מוכר יהיה יותר קל להכנס דרך עבודה ביישובים הקטנים יותר 
  2. שספק יחשוב על היישובים כמכלול ויציע הנחה אם כמה יישובים יזמינו אותו. 
  3. רכישה מרוכזת דרך המתנ״ס (נניח לפני חגים/חופשים)
  4.  יש לרכזות קבוצת ווצאפ שהן מעבירות בה המלצות, לרכז את המידע הזה ולהעביר להן באופן מסודר אחת לחודש-חודשיים
  5. שהמתנ״ס יתן תמריץ לשימוש בספקים מקומיים
  6. לאפשר הגעה עצמאית ליישוב (הפקה עצמית, לא דרך רכזת הקהילה) - הספק יפיק ויפרסם עצמאית, ויתאם עם הרכזת רק את התאריך. כך ניתן יהיה להרים סדנא/הרצאה ללא תלות בהזמנה מהרכזת.
  7. Ted חשיפה לרכזות יכול להיות מאוד מועיל. סיכוי נמוך שרכזות יארגנו את זה, אולי רעיון ליוזמה קבוצתית של ספקים להפיק דבר כזה ולהזמין רכזות.
  8. המלצה כנה לבדוק את איכות המוצרים שלכם. לפעמים המוצר פשוט עוד לא מספיק בשל, ועם כל הרצון לפרגון, לא ייקחו אותו. כדאי לכם כספקים לחפש לא רק את הפידבק של ״היה נהדר״ שיכול לנבוע מאי נעימות, אלא לבקש באופן פעיל עצות לשיפור, נקודות מבט נוספות וכו׳.

צעדים בפועל:

  • (בהמשך לסעיף 4) - אחת לחודש-חודשיים יופץ ע״י מח׳ תרבות מסמך המרכז את ההמלצות של הרכזות בינן לבין עצמן עם חיווי מיוחד לספקים מבנימין. בסוף מסמך זה יהיה ניתן לצרף הצעות של הספקים. אז כל מי שמבקש ממני אימיילים של הרכזות - יש התנגדות להפיץ וזה גם לא יעיל. מה שאנחנו מציעים זה לשלוח את ההצעות ללמענך, ואנו נצרף את זה בסוף המסמך החודשי שהרכזות מקבלות.  ניתן להעביר גרפיקה או טקסט - צריך להתאים לגודל 8/7 סמ, ניתן לצרף קישור (זה מופץ כקובץ pdf). 
  • (בהמשך לסעיף 6) - מכניסה לעבודה להכין מסמך מרכז למתקנים, מחירים ופרטי קשר ביישובים. יפורסם בלמענך כשיהיה מוכן
  • (בהמשך לסעיף 5) - מחלקת תרבות תגבש קריטריונים לתגמול על שימוש בספקים מקומיים ותעדכן את הרכזות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה